SARASYAIIERA ;
Baby on delivery...

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ

Assalammualaikum w.b.t..
  
Hari ni tetiba rasa nak tengok blog sendiri yang dah lama ditinggal sejak bersalin dulu, so aku rasa nak cerita lah serba sedikit pengalaman bersalin yang mana aku masih ingat dalam ingatan ni.


Alhamdullilah aku selamat melahir baby girl pada 25/02/2016 dengan berat 2.3kg pukul 7.00 pagi dan pada kandungan 36 minggu, ok itu memang di luar jangkaan aku yang aku akan bersalin awal seriously memang diluar jangkaan sangat dengan set bantal tilam tak ready lagi, beg baby tak beli lagi, pengalaman sangat.. nasib baju baby dah basuh siap, hihi..

so kat sini aku share lah sikit pengalaman sebelum nak bersalin.
 
Tiba-tiba tersedar sebab rasa air dah nak terkeluar, aku ingat aku dah nak terkencing atas tilam, masuk jer dalam toilet memang banyak air keluar sekali darah.. Waktu ni memang rasa terpaku sangat n terkejut apa benda ni dengan air keluar non-stopnya.. terus panggil suami suruh tengok dia pun terkejut n tanya kenapa ada rasa sakit ker??? aku pun jawab tak.. tak rasa sakit apa-apa tapi air masih banyak keluar. Suami pun call mama dia suruh datang rumah tengok kenapa aku macam ni.. rupanya air ketumban dah turun daa..
  
terus lah cepat-cepat pergi hospital permaisuri bainun, risau keadaan baby dalam perut macam mana. Sampai-sampai hospital terus daftar cek jantung baby dan laluan dah bukak berapa CM, waktu nak cek laluan tu aku dah gabra.. mana taknya orang selalu cerita betapa sakitnya kene cek laluan, ada yang cakap dah tak ingat sakit bersalin macam mana cuma teringat sakit cek laluan jer.. ha manalah aku ta gabra punya selawat nabi time kene cek laluan dulu, haha..
 
tapi alhamdulillah, tak ada lah teruk sangat rasanya kalau kita ikut cara yang doktor ajar kene tarik nafas dan jangan angkat punggung! sekarang dah bersalin aku dah lupa pun rasa dia macam mana.


 K Bye!


 


PAST
SUPER WOMEN;
Sara Syaiera Fazlee wife
#UMMIBABAHtobe

Successful people always have 2 things on their lips. *silent & *smile you are what you create. wink* wink*

ALLAH YANG SATU;


" Surah Yunus,Ayat ke 65-66 Ertinya: Janganlah kamu sedih oleh perkataan mereka. Sesungguhnya kekuasaan itu seluruhnya adalah kepunyaan Allah. Dialah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. (10: 65) "

SUAMI ISTERI;


INSTAGRAM;



OTHERS;